PPT nr. 6-2018  Hvorfor taler vi ikke om 12-talsdrenge? Et kønnet forhold til karakterer og dygtighed Af Ida Ebdrup
PPT nr. 6-2018  Hvorfor taler vi ikke om 12-talsdrenge? Et kønnet forhold til karakterer og dygtighed Af Ida Ebdrup

PPT nr. 6-2018 Hvorfor taler vi ikke om 12-talsdrenge? Et kønnet forhold til karakterer og dygtighed Af Ida Ebdrup

“Jeg vil gerne have højere karakterer end Johan, men jeg vil også bare gerne have høje karakterer. Jeg tror meget, at det er det der med at sammenligne mig med andre. Jeg kan huske, at på min gamle skole, der fik jeg det tredje højeste snit på årgangen, og så snakkede jeg med min daværende samfundsfagslærer om det, og så sagde han; ’hvad vil du helst have et 0,1 højere, men stadig være tredje bedst, eller at de andre havde 0,2 lavere, så jeg var bedst?’ Og så kunne jeg faktisk også godt se, at jeg faktisk hellere ville have, at de andre var dårligere, så jeg så var bedre. Og det er bare en dum indstilling at have, fordi det handler jo ikke om at være bedre end de andre, men det handler om at være god... men jeg er bare lidt konkurrence menneske”

Citatet her stammer fra gymnasieeleven Rasmus. Rasmus vil have 12. Han vil have 12, fordi han ved, at han er god. Og han vil have 12, fordi han vil være den bedste. Han vil ikke have 10, fordi 10 i hans øjne er en “Middelmådig karakter”. Rasmus fortalte mig alt dette, da jeg interviewede ham i forbindelse med min undersøgelse af 12-talspige-fænomenet. Tilsyneladende kunne citatet og fortællingen om Rasmus være med til at afvikle historien om, at det at stræbe efter 12-taller hænger sammen med at være en overambitiøs og selvkritisk pige.
Imidlertid viser min undersøgelse, at 12-talspige-diskursen ikke ser ud til at klæbe sig til drenge på samme måde som til piger.
Køb
55 DKK
Download link til fil
Lignende
Vis alle arrow_right
PPT nr. 1-2018 Angstlidelser hos børn  Af Mikael Thastum
PPT nr. 1-2018 Angstlidelser hos børn Af Mikael Thastum
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Kognitiv adfærdsterapi med børn Af Sonja Breinholst, Bianca Munkebo Christiansen & Barbara Hoff Esbjørn
PPT nr. 1-2018 Kognitiv adfærdsterapi med børn Af Sonja Breinholst, Bianca Munkebo Christiansen & Barbara Hoff Esbjørn
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Behandling af et barn med angst og trods Af Mette Maria Agner Pedersen og Barbara Hoff Esbjørn
PPT nr. 1-2018 Behandling af et barn med angst og trods Af Mette Maria Agner Pedersen og Barbara Hoff Esbjørn
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  OCD hos børn og unge – Tvangstanker og tvangshandlinger Af Marie Tolstrup
PPT nr. 1-2018 OCD hos børn og unge – Tvangstanker og tvangshandlinger Af Marie Tolstrup
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Hjælp til Selvhjælp – et forældrebaseret kognitivt adfærdsterapeutisk selvhjælpsprogram  Af Bianca Munkebo Christiansen, Barbara Hoff Esbjørn & Sonja Breinholst
PPT nr. 1-2018 Hjælp til Selvhjælp – et forældrebaseret kognitivt adfærdsterapeutisk selvhjælpsprogram Af Bianca Munkebo Christiansen, Barbara Hoff Esbjørn & Sonja Breinholst
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Projekt Hjælp til Selvhjælp i Lyngby-Taarbæk kommune Af Jennifer Therese Løth
PPT nr. 1-2018 Projekt Hjælp til Selvhjælp i Lyngby-Taarbæk kommune Af Jennifer Therese Løth
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Når almenpædagogikken bliver den bedste forebyggelse af angst Af Pernille Hviid, Barbara Hoff Esbjørn & Jakob Waag Villadsen
PPT nr. 1-2018 Når almenpædagogikken bliver den bedste forebyggelse af angst Af Pernille Hviid, Barbara Hoff Esbjørn & Jakob Waag Villadsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Problematisk skolefravær Af Maria Cabo Dannow & Barbara Hoff Esbjørn
PPT nr. 1-2018 Problematisk skolefravær Af Maria Cabo Dannow & Barbara Hoff Esbjørn
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Problematisk Gaming og Angst Af Patrick K. Bender
PPT nr. 1-2018 Problematisk Gaming og Angst Af Patrick K. Bender
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Viden på arbejde i skolen – læreres og skolepædagogers engagement i problematikker om inklusion Af Line Lerche Mørck, Maj Sofie Rasmussen, Michael Lyhne og Jens Hansen Lund
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Viden på arbejde i skolen – læreres og skolepædagogers engagement i problematikker om inklusion Af Line Lerche Mørck, Maj Sofie Rasmussen, Michael Lyhne og Jens Hansen Lund
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Rekontekstualisering af forskningsviden i lærerens praksis Af Jens H. Lund og Maj Sofie Rasmussen
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Rekontekstualisering af forskningsviden i lærerens praksis Af Jens H. Lund og Maj Sofie Rasmussen
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Livsførelseslisten i indskolingen – ‘Just in time’-viden som udvidelse af praksis Af Line Lerche Mørck og Mikkel Østergaard
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Livsførelseslisten i indskolingen – ‘Just in time’-viden som udvidelse af praksis Af Line Lerche Mørck og Mikkel Østergaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Forord til delprojektet: Den nye fortælling: Fra socialt belastet skole til en skole med høj faglighed og trivsel for alle elever Af Michael Lyhne
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Forord til delprojektet: Den nye fortælling: Fra socialt belastet skole til en skole med høj faglighed og trivsel for alle elever Af Michael Lyhne
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Øget faglighed som eksklusionsmekanisme – og eksperimentering med “smooth room” og mere åbne opgaver Af Michael Lyhne
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Øget faglighed som eksklusionsmekanisme – og eksperimentering med “smooth room” og mere åbne opgaver Af Michael Lyhne
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Hvorfor er han aldrig fagligt aktiv, trods særlig tilrettelagte opgaver og computer? – et eksperiment med bevægelige værksteder i undervisningen Af Michael Lyhne
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Hvorfor er han aldrig fagligt aktiv, trods særlig tilrettelagte opgaver og computer? – et eksperiment med bevægelige værksteder i undervisningen Af Michael Lyhne
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Ensomhed hos børn og unge med autisme Af Anne Sofie Bjerre Lunkeit, Mette Elmose og Mathias Lasgaard
PPT nr. 3-2018: Ensomhed hos børn og unge med autisme Af Anne Sofie Bjerre Lunkeit, Mette Elmose og Mathias Lasgaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Børn lærer og udvikler sig gennem hvordan deres deltagelse i forskellige praksissammenhænge spiller sammen Af Mariane Hedegaard
PPT nr. 3-2018: Børn lærer og udvikler sig gennem hvordan deres deltagelse i forskellige praksissammenhænge spiller sammen Af Mariane Hedegaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Inklusionens udfordring: Børn med usynlige handicap Af Louise Bøttcher
PPT nr. 3-2018: Inklusionens udfordring: Børn med usynlige handicap Af Louise Bøttcher
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Psykologen som konsulent i fælles refleksionsrum med rådsøger – rettet mod udviklingspsykologisk praksis- udvikling for børn i bekymringsområder Af Mariane Hedegaard
PPT nr. 3-2018: Psykologen som konsulent i fælles refleksionsrum med rådsøger – rettet mod udviklingspsykologisk praksis- udvikling for børn i bekymringsområder Af Mariane Hedegaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Interaktionsobservation som grundlag for intervention omkring førskolebarnet med synsnedsættelse Af Birgit Irene Puch Jørgensen
PPT nr. 3-2018: Interaktionsobservation som grundlag for intervention omkring førskolebarnet med synsnedsættelse Af Birgit Irene Puch Jørgensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Forudsigelse af alvorlige afkodnings­ vanskeligheder i 2. klasse på basis af testresultater i 0. og 1. klasse Af Anna Steenberg Gellert og Carsten Elbro
PPT nr. 3-2018: Forudsigelse af alvorlige afkodnings­ vanskeligheder i 2. klasse på basis af testresultater i 0. og 1. klasse Af Anna Steenberg Gellert og Carsten Elbro
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Professionel kompetenceudvikling og social ulighed i dagtilbud - Et casestudie af en videns- og praksisbaseret innovativ indsats i dagtilbud Af Bente Jensen og Ulrik Brandi
PPT nr. 3-2018: Professionel kompetenceudvikling og social ulighed i dagtilbud - Et casestudie af en videns- og praksisbaseret innovativ indsats i dagtilbud Af Bente Jensen og Ulrik Brandi
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Hvornår bliver børns skærmbrug skadelig? Et litteraturstudie Af Stella Karina Mezzolla Pedersen
PPT nr. 4-2018: Hvornår bliver børns skærmbrug skadelig? Et litteraturstudie Af Stella Karina Mezzolla Pedersen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Et ungdomsliv i limbo Perspektiver på livet som uledsaget ung med flygtningebaggrund og kampen for subjektivitet Af Ida Astrup Jørgensen
PPT nr. 4-2018: Et ungdomsliv i limbo Perspektiver på livet som uledsaget ung med flygtningebaggrund og kampen for subjektivitet Af Ida Astrup Jørgensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: HELT PERFEKT? Perfektionisme under lup: Et bud på forebyggelse og behandling af perfektionisme hos unge kvinder Af Sanne Østergaard Nissen
PPT nr. 4-2018: HELT PERFEKT? Perfektionisme under lup: Et bud på forebyggelse og behandling af perfektionisme hos unge kvinder Af Sanne Østergaard Nissen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: En invitasjon til utviklende prosesser – hvordan fagpersonen kan innby folk til refleksive og samskapende prosesser Af Luuk L. Westerhof og Svenn Erik Knutsen
PPT nr. 4-2018: En invitasjon til utviklende prosesser – hvordan fagpersonen kan innby folk til refleksive og samskapende prosesser Af Luuk L. Westerhof og Svenn Erik Knutsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Afmagtsprocesser i skolens fællesskaber Af Christina Holm Poulsen
PPT nr. 4-2018: Afmagtsprocesser i skolens fællesskaber Af Christina Holm Poulsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Komplekse interventioner i PPR – et pilotprojekt Af Ole Steen Kristensen
PPT nr. 4-2018: Komplekse interventioner i PPR – et pilotprojekt Af Ole Steen Kristensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Kompenserende it til ordblinde: en støtte eller en sovepude? Af Elisabeth Arnbak og Dorthe Klint Petersen
PPT nr. 4-2018: Kompenserende it til ordblinde: en støtte eller en sovepude? Af Elisabeth Arnbak og Dorthe Klint Petersen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Fagideologiske og etiske utfordringer i den pedagogisk-psykologiske tjenesten. Af Finn Hesselberg
PPT nr. 4-2018: Fagideologiske og etiske utfordringer i den pedagogisk-psykologiske tjenesten. Af Finn Hesselberg
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Når man er vært for meget – et PPR i udvikling Af Lene Tanggaard
PPT nr. 5-2018 Når man er vært for meget – et PPR i udvikling Af Lene Tanggaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Kontekst management som praksisform Af Jørn Nielsen
PPT nr. 5-2018 Kontekst management som praksisform Af Jørn Nielsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  PPR-psykologen som den Gode og Årvågne Vært Vært: Paradigmer og Positioner Af Vibe Strøier
PPT nr. 5-2018 PPR-psykologen som den Gode og Årvågne Vært Vært: Paradigmer og Positioner Af Vibe Strøier
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  PPR som organisationskonsulenter – Den lille Revolution som er på vej? Af Camille Leicht, Morten Novrup Henriksen og Thomas Lundby
PPT nr. 5-2018 PPR som organisationskonsulenter – Den lille Revolution som er på vej? Af Camille Leicht, Morten Novrup Henriksen og Thomas Lundby
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Vi lærer ved at bruge det, vi lærer – Afprøvende læringsfællesskaber omkring kerneopgaven i PPR Af Sara Bork, Louise Einspor og Lone Hygum
PPT nr. 5-2018 Vi lærer ved at bruge det, vi lærer – Afprøvende læringsfællesskaber omkring kerneopgaven i PPR Af Sara Bork, Louise Einspor og Lone Hygum
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  ‘Sampraksis’ som tværprofessionel samarbejdsform Af Hanne Bisgaard Jensen, Anne-Mette Lyngvold Nielsen og Maria Hedegaard
PPT nr. 5-2018 ‘Sampraksis’ som tværprofessionel samarbejdsform Af Hanne Bisgaard Jensen, Anne-Mette Lyngvold Nielsen og Maria Hedegaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Ensom Ulv – fri Fugl: Psykologfaglig kompetenceudvikling i PPR via kollaborativt samarbejde Af Sanne Birk Christensen og Abigael Cora Smith
PPT nr. 5-2018 Ensom Ulv – fri Fugl: Psykologfaglig kompetenceudvikling i PPR via kollaborativt samarbejde Af Sanne Birk Christensen og Abigael Cora Smith
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Hvis vi tror på, at børn lærer i sociale fællesskaber – hvorfor tror vi så, at voksne lærer i et lukket møderum? Af Anne Suurballe Tornelund, Christina Keis Jakobsen og Sara Hedegaard Jensen
PPT nr. 5-2018 Hvis vi tror på, at børn lærer i sociale fællesskaber – hvorfor tror vi så, at voksne lærer i et lukket møderum? Af Anne Suurballe Tornelund, Christina Keis Jakobsen og Sara Hedegaard Jensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Radikalisering i skolen? Fra etnicitet og køn til muslimskhed, fælleshed og belonging Af ram Khawaja
PPT nr. 5-2018 Radikalisering i skolen? Fra etnicitet og køn til muslimskhed, fælleshed og belonging Af ram Khawaja
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Et indledende skøn over køn Af Jens Christian Nielsen og Helle Rabøl Hansen
PPT nr. 6-2018 Et indledende skøn over køn Af Jens Christian Nielsen og Helle Rabøl Hansen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Struktur, der kønner Af Inge Henningsen
PPT nr. 6-2018 Struktur, der kønner Af Inge Henningsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  12-tallets piger Af Helle Rabøl Hansen
PPT nr. 6-2018 12-tallets piger Af Helle Rabøl Hansen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  En hyldest til de afslappede drenge: Køn og motivation på STX Af Mette Lykke Nielsen, Mette Pless og Susanne Murning
PPT nr. 6-2018 En hyldest til de afslappede drenge: Køn og motivation på STX Af Mette Lykke Nielsen, Mette Pless og Susanne Murning
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Er en karriere inden for elitesport kun for drenge? Om kønnede positioner i uddannelse og elitesport  Af Jens Christian Nielsen & Jesper Stilling Olesen
PPT nr. 6-2018 Er en karriere inden for elitesport kun for drenge? Om kønnede positioner i uddannelse og elitesport Af Jens Christian Nielsen & Jesper Stilling Olesen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  ‘Min kæreste ville aldrig vælge sådan et fag!’ – Uddannelser som kønnede og maskuliniserende  Af Steen Baagøe Nielsen
PPT nr. 6-2018 ‘Min kæreste ville aldrig vælge sådan et fag!’ – Uddannelser som kønnede og maskuliniserende Af Steen Baagøe Nielsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Når en kønsneutral pædagogik ikke slår til i skolen En forskningsbaseret debatartikel  Af Tekla Canger
PPT nr. 6-2018 Når en kønsneutral pædagogik ikke slår til i skolen En forskningsbaseret debatartikel Af Tekla Canger
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Den (ikke)ideelle elev Social ulighed i skolen gennem et intersek- tionalitets- perspektiv på køn, etnicitet og social klasse  Af Laila Colding Lagermann
PPT nr. 6-2018 Den (ikke)ideelle elev Social ulighed i skolen gennem et intersek- tionalitets- perspektiv på køn, etnicitet og social klasse Af Laila Colding Lagermann
Køb: 55 kr