PPT nr. 3-2018: Psykologen som konsulent i fælles refleksionsrum med rådsøger – rettet mod udviklingspsykologisk praksis- udvikling for børn i bekymringsområder Af Mariane Hedegaard
PPT nr. 3-2018: Psykologen som konsulent i fælles refleksionsrum med rådsøger – rettet mod udviklingspsykologisk praksis- udvikling for børn i bekymringsområder Af Mariane Hedegaard

PPT nr. 3-2018: Psykologen som konsulent i fælles refleksionsrum med rådsøger – rettet mod udviklingspsykologisk praksis- udvikling for børn i bekymringsområder Af Mariane Hedegaard

Denne artikel diskuterer systemiske tilgange i forhold til en kulturhistorisk tilgang til konsultation. Denne tilgang formuleres i en model til analyse af de bekymringer som et eller flere børns udviklingssituation giver grund til. I denne sammenhæng argumenteres der for at pædagogisk psykologisk konsultation kan videreudvikles ved brug af observationsprotokoller til analyse af børn i bekymringsområder og formulering af succesmål.
Køb
55 DKK
Download link til fil
Lignende
Vis alle arrow_right
PPT nr. 1-2018 Angstlidelser hos børn  Af Mikael Thastum
PPT nr. 1-2018 Angstlidelser hos børn Af Mikael Thastum
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Kognitiv adfærdsterapi med børn Af Sonja Breinholst, Bianca Munkebo Christiansen & Barbara Hoff Esbjørn
PPT nr. 1-2018 Kognitiv adfærdsterapi med børn Af Sonja Breinholst, Bianca Munkebo Christiansen & Barbara Hoff Esbjørn
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Behandling af et barn med angst og trods Af Mette Maria Agner Pedersen og Barbara Hoff Esbjørn
PPT nr. 1-2018 Behandling af et barn med angst og trods Af Mette Maria Agner Pedersen og Barbara Hoff Esbjørn
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  OCD hos børn og unge – Tvangstanker og tvangshandlinger Af Marie Tolstrup
PPT nr. 1-2018 OCD hos børn og unge – Tvangstanker og tvangshandlinger Af Marie Tolstrup
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Hjælp til Selvhjælp – et forældrebaseret kognitivt adfærdsterapeutisk selvhjælpsprogram  Af Bianca Munkebo Christiansen, Barbara Hoff Esbjørn & Sonja Breinholst
PPT nr. 1-2018 Hjælp til Selvhjælp – et forældrebaseret kognitivt adfærdsterapeutisk selvhjælpsprogram Af Bianca Munkebo Christiansen, Barbara Hoff Esbjørn & Sonja Breinholst
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Projekt Hjælp til Selvhjælp i Lyngby-Taarbæk kommune Af Jennifer Therese Løth
PPT nr. 1-2018 Projekt Hjælp til Selvhjælp i Lyngby-Taarbæk kommune Af Jennifer Therese Løth
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Når almenpædagogikken bliver den bedste forebyggelse af angst Af Pernille Hviid, Barbara Hoff Esbjørn & Jakob Waag Villadsen
PPT nr. 1-2018 Når almenpædagogikken bliver den bedste forebyggelse af angst Af Pernille Hviid, Barbara Hoff Esbjørn & Jakob Waag Villadsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Problematisk skolefravær Af Maria Cabo Dannow & Barbara Hoff Esbjørn
PPT nr. 1-2018 Problematisk skolefravær Af Maria Cabo Dannow & Barbara Hoff Esbjørn
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2018  Problematisk Gaming og Angst Af Patrick K. Bender
PPT nr. 1-2018 Problematisk Gaming og Angst Af Patrick K. Bender
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Viden på arbejde i skolen – læreres og skolepædagogers engagement i problematikker om inklusion Af Line Lerche Mørck, Maj Sofie Rasmussen, Michael Lyhne og Jens Hansen Lund
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Viden på arbejde i skolen – læreres og skolepædagogers engagement i problematikker om inklusion Af Line Lerche Mørck, Maj Sofie Rasmussen, Michael Lyhne og Jens Hansen Lund
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Rekontekstualisering af forskningsviden i lærerens praksis Af Jens H. Lund og Maj Sofie Rasmussen
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Rekontekstualisering af forskningsviden i lærerens praksis Af Jens H. Lund og Maj Sofie Rasmussen
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Livsførelseslisten i indskolingen – ‘Just in time’-viden som udvidelse af praksis Af Line Lerche Mørck og Mikkel Østergaard
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Livsførelseslisten i indskolingen – ‘Just in time’-viden som udvidelse af praksis Af Line Lerche Mørck og Mikkel Østergaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Forord til delprojektet: Den nye fortælling: Fra socialt belastet skole til en skole med høj faglighed og trivsel for alle elever Af Michael Lyhne
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Forord til delprojektet: Den nye fortælling: Fra socialt belastet skole til en skole med høj faglighed og trivsel for alle elever Af Michael Lyhne
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Øget faglighed som eksklusionsmekanisme – og eksperimentering med “smooth room” og mere åbne opgaver Af Michael Lyhne
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Øget faglighed som eksklusionsmekanisme – og eksperimentering med “smooth room” og mere åbne opgaver Af Michael Lyhne
Køb: 55 kr
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35  Hvorfor er han aldrig fagligt aktiv, trods særlig tilrettelagte opgaver og computer? – et eksperiment med bevægelige værksteder i undervisningen Af Michael Lyhne
PPT nr. 2-2018: PPT BLÅ SERIE NR. 35 Hvorfor er han aldrig fagligt aktiv, trods særlig tilrettelagte opgaver og computer? – et eksperiment med bevægelige værksteder i undervisningen Af Michael Lyhne
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Ensomhed hos børn og unge med autisme Af Anne Sofie Bjerre Lunkeit, Mette Elmose og Mathias Lasgaard
PPT nr. 3-2018: Ensomhed hos børn og unge med autisme Af Anne Sofie Bjerre Lunkeit, Mette Elmose og Mathias Lasgaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Børn lærer og udvikler sig gennem hvordan deres deltagelse i forskellige praksissammenhænge spiller sammen Af Mariane Hedegaard
PPT nr. 3-2018: Børn lærer og udvikler sig gennem hvordan deres deltagelse i forskellige praksissammenhænge spiller sammen Af Mariane Hedegaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Inklusionens udfordring: Børn med usynlige handicap Af Louise Bøttcher
PPT nr. 3-2018: Inklusionens udfordring: Børn med usynlige handicap Af Louise Bøttcher
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Interaktionsobservation som grundlag for intervention omkring førskolebarnet med synsnedsættelse Af Birgit Irene Puch Jørgensen
PPT nr. 3-2018: Interaktionsobservation som grundlag for intervention omkring førskolebarnet med synsnedsættelse Af Birgit Irene Puch Jørgensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Forudsigelse af alvorlige afkodnings­ vanskeligheder i 2. klasse på basis af testresultater i 0. og 1. klasse Af Anna Steenberg Gellert og Carsten Elbro
PPT nr. 3-2018: Forudsigelse af alvorlige afkodnings­ vanskeligheder i 2. klasse på basis af testresultater i 0. og 1. klasse Af Anna Steenberg Gellert og Carsten Elbro
Køb: 55 kr
PPT nr. 3-2018: Professionel kompetenceudvikling og social ulighed i dagtilbud - Et casestudie af en videns- og praksisbaseret innovativ indsats i dagtilbud Af Bente Jensen og Ulrik Brandi
PPT nr. 3-2018: Professionel kompetenceudvikling og social ulighed i dagtilbud - Et casestudie af en videns- og praksisbaseret innovativ indsats i dagtilbud Af Bente Jensen og Ulrik Brandi
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Hvornår bliver børns skærmbrug skadelig? Et litteraturstudie Af Stella Karina Mezzolla Pedersen
PPT nr. 4-2018: Hvornår bliver børns skærmbrug skadelig? Et litteraturstudie Af Stella Karina Mezzolla Pedersen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Et ungdomsliv i limbo Perspektiver på livet som uledsaget ung med flygtningebaggrund og kampen for subjektivitet Af Ida Astrup Jørgensen
PPT nr. 4-2018: Et ungdomsliv i limbo Perspektiver på livet som uledsaget ung med flygtningebaggrund og kampen for subjektivitet Af Ida Astrup Jørgensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: HELT PERFEKT? Perfektionisme under lup: Et bud på forebyggelse og behandling af perfektionisme hos unge kvinder Af Sanne Østergaard Nissen
PPT nr. 4-2018: HELT PERFEKT? Perfektionisme under lup: Et bud på forebyggelse og behandling af perfektionisme hos unge kvinder Af Sanne Østergaard Nissen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: En invitasjon til utviklende prosesser – hvordan fagpersonen kan innby folk til refleksive og samskapende prosesser Af Luuk L. Westerhof og Svenn Erik Knutsen
PPT nr. 4-2018: En invitasjon til utviklende prosesser – hvordan fagpersonen kan innby folk til refleksive og samskapende prosesser Af Luuk L. Westerhof og Svenn Erik Knutsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Afmagtsprocesser i skolens fællesskaber Af Christina Holm Poulsen
PPT nr. 4-2018: Afmagtsprocesser i skolens fællesskaber Af Christina Holm Poulsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Komplekse interventioner i PPR – et pilotprojekt Af Ole Steen Kristensen
PPT nr. 4-2018: Komplekse interventioner i PPR – et pilotprojekt Af Ole Steen Kristensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Kompenserende it til ordblinde: en støtte eller en sovepude? Af Elisabeth Arnbak og Dorthe Klint Petersen
PPT nr. 4-2018: Kompenserende it til ordblinde: en støtte eller en sovepude? Af Elisabeth Arnbak og Dorthe Klint Petersen
Køb: 55 kr
PPT nr. 4-2018: Fagideologiske og etiske utfordringer i den pedagogisk-psykologiske tjenesten. Af Finn Hesselberg
PPT nr. 4-2018: Fagideologiske og etiske utfordringer i den pedagogisk-psykologiske tjenesten. Af Finn Hesselberg
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Når man er vært for meget – et PPR i udvikling Af Lene Tanggaard
PPT nr. 5-2018 Når man er vært for meget – et PPR i udvikling Af Lene Tanggaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Kontekst management som praksisform Af Jørn Nielsen
PPT nr. 5-2018 Kontekst management som praksisform Af Jørn Nielsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  PPR-psykologen som den Gode og Årvågne Vært Vært: Paradigmer og Positioner Af Vibe Strøier
PPT nr. 5-2018 PPR-psykologen som den Gode og Årvågne Vært Vært: Paradigmer og Positioner Af Vibe Strøier
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  PPR som organisationskonsulenter – Den lille Revolution som er på vej? Af Camille Leicht, Morten Novrup Henriksen og Thomas Lundby
PPT nr. 5-2018 PPR som organisationskonsulenter – Den lille Revolution som er på vej? Af Camille Leicht, Morten Novrup Henriksen og Thomas Lundby
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Vi lærer ved at bruge det, vi lærer – Afprøvende læringsfællesskaber omkring kerneopgaven i PPR Af Sara Bork, Louise Einspor og Lone Hygum
PPT nr. 5-2018 Vi lærer ved at bruge det, vi lærer – Afprøvende læringsfællesskaber omkring kerneopgaven i PPR Af Sara Bork, Louise Einspor og Lone Hygum
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  ‘Sampraksis’ som tværprofessionel samarbejdsform Af Hanne Bisgaard Jensen, Anne-Mette Lyngvold Nielsen og Maria Hedegaard
PPT nr. 5-2018 ‘Sampraksis’ som tværprofessionel samarbejdsform Af Hanne Bisgaard Jensen, Anne-Mette Lyngvold Nielsen og Maria Hedegaard
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Ensom Ulv – fri Fugl: Psykologfaglig kompetenceudvikling i PPR via kollaborativt samarbejde Af Sanne Birk Christensen og Abigael Cora Smith
PPT nr. 5-2018 Ensom Ulv – fri Fugl: Psykologfaglig kompetenceudvikling i PPR via kollaborativt samarbejde Af Sanne Birk Christensen og Abigael Cora Smith
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Hvis vi tror på, at børn lærer i sociale fællesskaber – hvorfor tror vi så, at voksne lærer i et lukket møderum? Af Anne Suurballe Tornelund, Christina Keis Jakobsen og Sara Hedegaard Jensen
PPT nr. 5-2018 Hvis vi tror på, at børn lærer i sociale fællesskaber – hvorfor tror vi så, at voksne lærer i et lukket møderum? Af Anne Suurballe Tornelund, Christina Keis Jakobsen og Sara Hedegaard Jensen
Køb: 55 kr
PPT nr. 5-2018  Radikalisering i skolen? Fra etnicitet og køn til muslimskhed, fælleshed og belonging Af ram Khawaja
PPT nr. 5-2018 Radikalisering i skolen? Fra etnicitet og køn til muslimskhed, fælleshed og belonging Af ram Khawaja
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Et indledende skøn over køn Af Jens Christian Nielsen og Helle Rabøl Hansen
PPT nr. 6-2018 Et indledende skøn over køn Af Jens Christian Nielsen og Helle Rabøl Hansen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Struktur, der kønner Af Inge Henningsen
PPT nr. 6-2018 Struktur, der kønner Af Inge Henningsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  12-tallets piger Af Helle Rabøl Hansen
PPT nr. 6-2018 12-tallets piger Af Helle Rabøl Hansen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  En hyldest til de afslappede drenge: Køn og motivation på STX Af Mette Lykke Nielsen, Mette Pless og Susanne Murning
PPT nr. 6-2018 En hyldest til de afslappede drenge: Køn og motivation på STX Af Mette Lykke Nielsen, Mette Pless og Susanne Murning
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Hvorfor taler vi ikke om 12-talsdrenge? Et kønnet forhold til karakterer og dygtighed Af Ida Ebdrup
PPT nr. 6-2018 Hvorfor taler vi ikke om 12-talsdrenge? Et kønnet forhold til karakterer og dygtighed Af Ida Ebdrup
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Er en karriere inden for elitesport kun for drenge? Om kønnede positioner i uddannelse og elitesport  Af Jens Christian Nielsen & Jesper Stilling Olesen
PPT nr. 6-2018 Er en karriere inden for elitesport kun for drenge? Om kønnede positioner i uddannelse og elitesport Af Jens Christian Nielsen & Jesper Stilling Olesen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  ‘Min kæreste ville aldrig vælge sådan et fag!’ – Uddannelser som kønnede og maskuliniserende  Af Steen Baagøe Nielsen
PPT nr. 6-2018 ‘Min kæreste ville aldrig vælge sådan et fag!’ – Uddannelser som kønnede og maskuliniserende Af Steen Baagøe Nielsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Når en kønsneutral pædagogik ikke slår til i skolen En forskningsbaseret debatartikel  Af Tekla Canger
PPT nr. 6-2018 Når en kønsneutral pædagogik ikke slår til i skolen En forskningsbaseret debatartikel Af Tekla Canger
Køb: 55 kr
PPT nr. 6-2018  Den (ikke)ideelle elev Social ulighed i skolen gennem et intersek- tionalitets- perspektiv på køn, etnicitet og social klasse  Af Laila Colding Lagermann
PPT nr. 6-2018 Den (ikke)ideelle elev Social ulighed i skolen gennem et intersek- tionalitets- perspektiv på køn, etnicitet og social klasse Af Laila Colding Lagermann
Køb: 55 kr