PPT nr. 1-2022: Thomas Szulevicz: Nest-pædagogikkens ubesvarede spørgsmål
PPT nr. 1-2022: Thomas Szulevicz: Nest-pædagogikkens ubesvarede spørgsmål

PPT nr. 1-2022: Thomas Szulevicz: Nest-pædagogikkens ubesvarede spørgsmål

I denne artikel er jeg blevet inviteret til at forholde mig kritisk-konstruktivt til Nest-programmet. Jeg er meget glad for denne invitation, da Nest-pro- grammet er en spændende pædagogisk organiseringsform, som rejser en lang række vigtige spørgsmål og diskussioner. Igennem artiklerne i dette tema- nummer har vi, som tilfældet også har været i en række tidligere publikationer (se eksempelvis Clasen & Thomsen, 2018; Kromann & Tanggaard, 2019) fået udfoldet mange af de positive sider knyttet til Nest-programmet. Jeg er enig i, at Nest kan udgøre et vigtigt pædagogisk bud på, hvorledes mange af folkeskolens kroniske inklusionsudfordringer kan håndteres. Jeg er således, i udgangspunktet, positivt indstillet overfor Nest-programmets pædagogiske potentialer. Imidlertid er formålet og hensigten med denne artikel ikke at fortsætte lovprisningerne af Nest. Formålet er snarere kritisk-konstruktivt at belyse og diskutere nogle af de ikke så ofte stillede spørgsmål, som opstår i kølvandet på arbejdet med Nest. Derfor vil jeg i artiklen forsøge at pege på nogle forhold og nogle spørgsmål, som efter min vurdering er vigtige at forholde sig til, hvis Nest-pædagogikken skal udvikles og fortsat være en ud- bredt pædagogisk organiseringsform i danske skoler.
Køb
55 DKK
Download link til fil
Lignende
Vis alle arrow_right
PPT nr. 1-2022: Anne Crawford Kromann, Lene Tanggaard og Katrine Tranum Thomsen:  Introduktion
PPT nr. 1-2022: Anne Crawford Kromann, Lene Tanggaard og Katrine Tranum Thomsen: Introduktion
Køb: 55 kr
PPT nr. 1 - 2022: Anna Crawford Kromann, Lene Tanggaard & Katrine Tranum Thomsen: Pragmatismen træder frem i Nest
PPT nr. 1 - 2022: Anna Crawford Kromann, Lene Tanggaard & Katrine Tranum Thomsen: Pragmatismen træder frem i Nest
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Anna Crawford Kromann & Lene Tanggaard: Nest møder velfærdsideologi i Aarhus
PPT nr. 1-2022: Anna Crawford Kromann & Lene Tanggaard: Nest møder velfærdsideologi i Aarhus
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Jacob Bogh Sønderby: Praksisnært følgeskab. Nest-inspireret samskabelse i Svendborg Kommune
PPT nr. 1-2022: Jacob Bogh Sønderby: Praksisnært følgeskab. Nest-inspireret samskabelse i Svendborg Kommune
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Line Husum Pedersen, Lise Kirkegaard & Mads Rune Dahlstrøm: ALFA-klasser i Viborg Kommune
PPT nr. 1-2022: Line Husum Pedersen, Lise Kirkegaard & Mads Rune Dahlstrøm: ALFA-klasser i Viborg Kommune
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Dorthe Møller Andersen, Karin Lykke & Katrine Tranum Thomsen:  Nest i dagtilbud.
PPT nr. 1-2022: Dorthe Møller Andersen, Karin Lykke & Katrine Tranum Thomsen: Nest i dagtilbud.
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Micki Sonne Kaa Sunesen: Nest – et bud på en transformeret specialpædagogisk praksisform
PPT nr. 1-2022: Micki Sonne Kaa Sunesen: Nest – et bud på en transformeret specialpædagogisk praksisform
Gratis
PPT nr. 1-2022: Benedikte Havndrup & Christine Christensen: Nest og det neuroaffektive i Slagelse
PPT nr. 1-2022: Benedikte Havndrup & Christine Christensen: Nest og det neuroaffektive i Slagelse
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Jan Sejersdahl Kirkegaard: Perspektiver på Nest og mellemformer
PPT nr. 1-2022: Jan Sejersdahl Kirkegaard: Perspektiver på Nest og mellemformer
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2022: Jeppe Agger Nielsen: Outbreak: Nest på rejse i Danmark
PPT nr. 1-2022: Jeppe Agger Nielsen: Outbreak: Nest på rejse i Danmark
Køb: 55 kr