PPT nr. 1-2022: Jan Sejersdahl Kirkegaard: Perspektiver på Nest og mellemformer
Artiklen beskæftiger sig med det aktuelle landsdækkende arbejde med Nest og mellemformer i et større perspektiv. Der inddrages væsentlige udviklingstendenser, der gennem de foregående tidsperioder har ledt frem til det aktuelle behov for at arbejde med Nest og mellemformer. Der sættes også fokus på de pædagogiske og de organisatoriske forudsætninger, der bedst understøt- ter arbejdet med Nest og mellemformer, ligesom de konkrete erfaringer, der bør prioriteres, beskrives i artiklen. Endelig indgår de nødvendige processer, der inddrager ledere, fagprofessionelle, PPR og forældre som afgørende for børnenes trivsel og udvikling i Nest og mellemformer. Artiklen beskæftiger sig således med Nest som en velfunderet mellemform. Endvidere skal der indledningsvist gøres opmærksom på, at artiklen dels beskriver udviklingen frem mod det aktuelle arbejde med mellemformer og Nest og dels undervejs debatterer og problematiserer udviklingen.