PPT nr. 1-2017: Positionering som intervenerende pædagogisk-psykologisk redskab for psykologen i fremtidens PPR Af Benedicte Schilling
PPT nr. 1-2017: Positionering som intervenerende pædagogisk-psykologisk redskab for psykologen i fremtidens PPR Af Benedicte Schilling

PPT nr. 1-2017: Positionering som intervenerende pædagogisk-psykologisk redskab for psykologen i fremtidens PPR Af Benedicte Schilling

Skolereformen indebærer en meget anderledes skolestruktur og forudsætter udviklingen af en mere inkluderende skole. Dette kræver en nytænkning/ videretænkning af PPRs funktion som organisation samt en omtænkning af måden strategisk at positionere sig, kontrakte og forvalte ydelser genspejlende en mere servicerende, kollaborativ og konsultativ tilgang. Artiklen giver nogle bud på de særlige færdigheder, som forfatteren mener skolereformen og kravene til fremtidens PPRs service og ydelser forudsætter, herunder et større afsæt i metoder og teknikker inspireret fra pædagogisk-psykologi. Med inspiration fra pædagogisk psykologi samt bl.a. Rom Harré og Michel Foucault, beskrives positionering som en strategisk kompetence, der kan bruges til at facilitere omstillingen til fremtidens PPR psykologers tilgang og virke hen imod en mere pædagogisk-psykologisk inspireret praksis, hvor enhver påvirkning mellem mennesker forstås som en mulighed for målrettet dannelse, ændring, læring og udvikling. Der gives konkrete praksisnære ideer til en ny praksis for fremtidens PPR psykologers virke med fokus på kontraktning, brug af læringsmål, outcomefokus og monitorering.
Køb
55 DKK
Download link til fil
Lignende
Vis alle arrow_right
chevron_left
PPT nr. 1-2017: Specialiseringsmodulet i pædagogisk psykologi “Nye tider nye muligheder” Aktionslæring og Videnstilegnelse Specialister i pædagogisk psykologi Af Sara Bork, Louise Einspor, Lone Hygum og Vibe Strøier
PPT nr. 1-2017: Specialiseringsmodulet i pædagogisk psykologi “Nye tider nye muligheder” Aktionslæring og Videnstilegnelse Specialister i pædagogisk psykologi Af Sara Bork, Louise Einspor, Lone Hygum og Vibe Strøier
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2017: Nyskabelse af PPR – eller…. Forandringer i det små  Af Jacob Stenholt-Jacobsen
PPT nr. 1-2017: Nyskabelse af PPR – eller…. Forandringer i det små Af Jacob Stenholt-Jacobsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2017: PPR – og svaret på børn og unge i udsatte positioner Af Jørn Nielsen
PPT nr. 1-2017: PPR – og svaret på børn og unge i udsatte positioner Af Jørn Nielsen
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2017: Nyt praksisfelt i PPR-Lolland Af Anne-Marie Keis og Vibeke Fold
PPT nr. 1-2017: Nyt praksisfelt i PPR-Lolland Af Anne-Marie Keis og Vibeke Fold
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2017: Pædagogiske træningsgrupper og Nest klasser To eksempler på nye praksisformer i nutidens PPR  Af Katrine Tranum Thomsen og Stine Clasen
PPT nr. 1-2017: Pædagogiske træningsgrupper og Nest klasser To eksempler på nye praksisformer i nutidens PPR Af Katrine Tranum Thomsen og Stine Clasen
Køb: 55 kr
PPT nr. 1-2017: Netværksarbejde i PPR Af Ane Lemche og Tine Lydolph
PPT nr. 1-2017: Netværksarbejde i PPR Af Ane Lemche og Tine Lydolph
Køb: 55 kr
chevron_right